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Editorial Design – Digital and Print

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Das Buch Editorial Design – Digital and Print von Cath Caldwell und Yolanda Zappaterra ist zwar bereits letzten Oktober bei Laurence King erschienen, nichtsdestotrotz ist es sehenswert und wir wollen es euch nicht vorenthalten. Es ist ein umfassendes Handbuch für die traditionellen und digitalen Kenntnisse, die ein Designer für eine Karriere im Editorial Design jetzt und in Zukunft brauchen wird. Besonders behandelt es die Gestaltung von Magazinen und Zeitungen, Digital und im Print, für eine Vielzahl von unterschiedlichen Märkten.

Pressetext: Generously illustrated, including case studies, practical exercises and tips, examples of best practice and profiles of individual designers including Mark Porter, Scott Dadich and Janet Froelich, the book explains the fundamentals of editorial design and layout. Subjects covered include current and emerging digital formats, branding, how to create layouts, handling copy and images, design, and production skills and trends in editorial design. 

With insider advice and opinions from leading contemporary designers, the book is a practical reference and learning resource that will teach readers everything they need to know to reach the top of the profession. Featured publications include: The Guardian, Wallpaper*, The Economist, Harper’s Bazaar, Esquire, Dazed and Confused, Flaunt, Pop, Sleazenation, The Face, Vogue, Port, Blueprint, Eye, Tank and Elle.

About the authors:
Cath Caldwell is Senior Lecturer at Central Saint Martins, University of the Arts, London, working on the Graphic Communication Programme. Cath is the author of Winning Portfolios for Graphic Designers and is a founder member of the Editorial Designers Organisation.

Yolanda Zappaterra is a freelance design writer, who has written for Design Week, Grafik and Time Out London.

Schon 2007 haben wir ein Buch über Editorial Design auf dem Blog präsentiert, das von Yolanda Zappaterra herausgebracht wurde. 

Editorial Design: Digital and Print

Gestaltung: TwoSheds Design
Herausgeber: Cath Caldwell und Yolanda Zappaterra
Verlag: Laurence King
Veröffentlichung: Oktober 2014
Umfang: 240 Seiten
Format: 19,7 x 22,9 cm
Sprache: Englisch
ISBN-10: 1780671644
ISBN-13: 978-1780671642
Preis: 23,99 Euro 

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