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GOOD…

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Grafik Design bewegt sich in einem ethischen Wandel. Da ist auf der einen Seite die Ernüchterung mit funktionalen, stilorientierten Lösungen und auf der anderen Seite das Streben nach Selbstverwirklichung. Verschiedene Manifeste und Themen-Publikationen haben das Bewusstsein „design for good“ geweckt. Aber die Debatte, was der Ausdruck tatsächlich meint, steckt erst in den Anfängen. Designer sind Menschen. Die Entscheidungen, die wir treffen, bestimmen, wer wir sind. Unsere ethischen Entscheidungen helfen die Welt zu formen.

Für dieses Buch muss man sich Zeit nehmen: es ist ein harte, spannende und anregende Kost für Leute, die sich gerne mit Design beschäftigen und auch Ahnung davon haben. Das Werk liefert eine Ausgangsebene für Designer, Pädagogen und Studierende, um die Werte und das Potenzial ihres Berufs zu betrachten und zu analysieren. Darüber hinaus versucht die Publikation eine Debatte anzukurbeln.

Aber nicht nur inhaltlich ist die 200-seitige Lektüre gewichtig. Auch die Gestaltung und das monochrom bedruckte Naturpapier machen „GOOD: An Introduction to Ethics in Graphic Design“ richtig interessant.




Titel: GOOD: An Introduction to Ethics in Graphic Design
Autor: Lucienne Roberts
ISBN: 2-940373-14-0
New ISBN: 978-2-940373-14-7
Preis: £ 24.95
Seitenanzahl: 200
Farbige Seiten: 200
Format: 300mm x 220mm
Einband: Taschenbuch mit Klappe
veröffentlicht: Januar 2007

Synopsis
Consider this simple conundrum: is it possible to be a ‘bad’ good designer or a ‘good’ bad designer for that matter? If the answer is ‘yes’ then which is preferable and what does this reveal about the relationship between ethics and design practice? "GOOD: An Introduction to Ethics in Graphic Design," seeks to answer these questions.

Graphic design is in ethical flux. "GOOD" comes at a time of growing disenchantment with style-led design solutions and the pursuit of self-expression alone and yet vacuous design judgements are still made without any real analysis of the criteria used. The terms ‘good’ and ‘bad’ are repeatedly applied without qualification whilst the relationship between personal and professional ethics is far too contentious to do any more than give cursory consideration. Despite recent manifestos and themed publications on ‘design for good’ graphic designers have yet to examine what such terms really mean: in a time of relativism it has been far too divisive to do so.

"GOOD" takes philosophy as its starting point but is not a philosophy book. It seeks to marry abstract ideas with practical application, removing some of the mystique that surrounds philosophy and highlighting its relevance for us all. Designers are people. This book seeks to engage designers in a debate about their profession and in an analysis of their value and worth. The decisions we make define us, in our ethical choices we reveal who we are.

Author(s)
Lucienne Roberts studied graphic design at the Central School of Art and Design. After a brief period at The Women's Press, Roberts established the design studio sans+baum, hoping to ally a commitment to accessible, engaging design with a socially aware agenda. Roberts has taught at Middlesex University and the London College of Communication, UK. She was a judge for the ISTD awards 2001 and is currently a contributor for Eye and Grafik magazines.

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